söndag 24 april 2016

En onsdagskväll


 En dag när solen sken, och det var 15 plus ute tog jag och Calle med oss kvällsfika och cyklade bort till sjön. Jag ringde Calle direkt när han slutade jobbet och bara: Calle, vi måste ut i det fina vädret. Jag packar i ordning en fikakorg varpå han svarar: Gud vad bra! Jag skulle precis föreslå det! 

Vi har en sådan tur att vi har sjön ca 700 meter bort ifrån vårat hus. Det tar  3 minuter med cykeln att cykla dit. Vi har inom en radio på 5 km ca 6-7 olika badplatser att välja emellan, älskar att bo på landet! 


Vi satt och fikade med smörgåsar, te och kaffe, kakor och hemmagjorda hallongrottor. Solen värmde på bra och jag tror att vi båda somnade en stund. Det ända som hördes var vattnet som stilla gled förbi oss, och fågelkvitter.


Så himla fin sambo!


Bryggan. Snart ska vi påbörja att börja bygga vår egna brygga! Så himla lyxigt alltså!!



Efter 2 timmars solande och fikade cyklade vi hem igen. Jag älskar verkligen att bo på landet, och att våren verkligen är här nu. Det känns i hela kroppen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar