måndag 25 april 2016

Den här veckan...

...kommer bjuda på mycket roliga händelser. Men, idag hände något som inte har hänt på väldigt väldigt väldigt länge. En ångestattack kom från ingenstans, så jag fick faktiskt avbryta jobbet och fara hem. Nu är jag hemma och jag har bockat av några jobbiga saker som rör ekonomi och skolan, så nu känns det lite lättare, och snart ska jag ut i skogen och då blir det alltid lättare och andas. 



Som jag skrev tidigare så kommer det hända många roliga händelser den här veckan så det känns inte ens jobbigt att det är måndag idag! Här har ni min veckoplanering. 

- Måndag. Idag då, jag ska hämta min yngsta lillebror på dagis och sen ska vi ut i skogen och fika! Jag ska leta efter ramslök, så peppar peppar att jag hittar det! Är så sugen på att pröva och göra efter örtsalt. 

- Tisdag. Först plugga! Sedan väntar fotbollsträning med mina grabbar, sedan har jag möte. 

- Onsdag. Min b-ä-s-t-i-s kommer hem!! Här avslutas också omröstningen som jag är med i. Förra veckan bjöd verkligen på chockerande nyheter, att lilla JAG tävlar i HELA Sverige om att bli Årets Kvinnliga Ledare 2015. Det är så stort och chockerande att ens bli nominerad, och sedan dessutom bli utvald. Det är Sveriges finaste ledarpris, och att jag vågar inte ens fantisera om att jag skulle vinna då det är grymma motståndare. Men, att bli uppmärksammad såhär är värt allt slit och ja, finner inga ord!!

- Torsdag. Jag. Ska. Tatuera. Mig. Med. Min. Bästis. När jag fyllde 19 fick jag en kompistatuering utav min bästis, och på torsdag är det äntligen dags! Åh, är så taggad. Vill inte riktigt avslöja motivet, men det kommer bli så fint! Och så lite mer fotbollsträning på det. 

- Fredag. Klassåterträff med min klass från gymnasiet, herre vad jag saknar oss. Vi blev så jädrans tighta och det är verkligen vänner för hela livet. Ska bli SÅ kul och ses igen, och så ska vi grilla också! 

- Lördag. Min kusin har partaj, så får se om vi åker dit eller om vi stannar hemma och äter en god matbit.

- Söndag. Vinnaren presenteras...Och så har jag fotbollsmatch också. Efter gårdagens seger så sprutar det ut självförtroende av killarna. 

Det var min vecka i snabba drag, jag ska även hinna med och storstäda hela huset och plantera blommor, och fixa i ordning pallkragarna! Vi fick även ett ryck igår och bestämde att vi skulle vardagsrummet mot biblioteket, lättare sagt än gjort då vi insåg att soffan vi skulle flytta upp till övervåningen inte fick plats i trappen, och då hade vi redan börjat flytta ner mitt bibliotek..Så nu är det hundratals böcker överallt, en bokhylla på fel plats och en soffa som måste monteras ihop igen. Ahhh. 


1 kommentar:

  1. Låter verkligen som att du har en härlig vecka framför dig och så spännande med tatueringstiden imorgon! Hoppas att ångesten lämnar dig ifred!

    atilio.metromode.se

    SvaraRadera