torsdag 18 februari 2016

Sommarplanering

Är det något som jag verkligen vill ha just nu så är det sommar. Eller i alla fall vår, jag är verkligen en sommartje och en dröm som jag har är att kunna bo utomlands under vinterhalvåret och bo hemma i Sverige från april-september. Vilken dröm va?! 

 Jag saknar framförallt det här att hitta på saker. Som bilden här ovanför, ett cafébesök på en ö. Jättedåligt utbud utav fika men gullig inredning var det.

Jag saknar all grönska. 

 Jag saknar middagar utomhus med grillat på bordet.

Samma café som ovanför. Hur fin tapet? 

Och såklart saknar jag att bada, i pool eller sjö spelar ingen roll. Men bäst är ju ändå havet <3

Något som ser annorlunda ut i år jämfört med förra sommaren är att: jag behöver inte sommarjobba eftersom jag har ett jobb som gör att jag kan bestämma när jag ska jobba, så alltså, jobba jättemycket ena veckan för att vara ledig andra veckan osv. Och sedan så får äntligen Calle betald semester vilket betyder att vi faktiskt kan planera vår sommar?! Vi har inga sommarjobb att tänka vilket är otroligt skönt och en befrielse. Två saker som vi har inplanerat är att åka till Gotland där hans föräldrar bor, och så ska vi på Sweden Rock med min mamma och hennes man för att se Queen. Efter konserten åker vi vidare till Skåne för ytterligare lite semester.

Jag känner på mig att detta kommer bli en toppensommar! Längtar <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar