lördag 13 februari 2016

Saker jag spanar efter på loppis

Jag är en riktig sakletare, kommer och har alltid varit det.Sedan jag var 10 år har jag alltid att gå på loppis. Jag vet inte hur många gånger jag har släpat med mig min bästis Elin på ett antal olika loppisar. Jag tänkte lista på vad jag ofta spanar efter när jag är på loppis, även om jag givetvis köper med mig andra saker hem.



- Brickor. När jag är på loppis håller jag alltid utkik efter fina brickor, gärna blommiga och mycket färg. Men även silverbrickor/fat följer ofta med hem. Använder mina brickor till allt, till frukostar, till att göra stileben utav, att ha ljuslyktor på, att ha blommor på. 

- Krukor. Nu på den senaste tiden har jag börjat köpa fina krukor, helst rosa eller vita. Notis till mig: plantera om alla krukväxter! 



-Vaser. Om jag hittar en fin vas slutar det oftast med att jag köper den. Helst ska den vara i glas och liten. Tycker det är så fint att blanda olika vaser med bara en blomma i en eller en grön gren i de andra vaserna.

- Marmor. Jag är inte trendig alls när det gäller min inredning hemma hos oss, jag faller för gamla och vackra saker. Men jag älskar marmortrenden som är just nu! Och varför ska man köpa allt nytt när det redan finns på loppisar? Jag har fyndat brickor, servetthållare, ljushållare, salt och pepparkvarn för nästan inga pengar alls, och detta köper folk nytt?! 

- Ljuslyktor/ljushållare. Alla ljuslyktor och ljushållare är mer än varmt välkomnet hem till oss! Jag tänder ljus ca hela tiden och gillar att variera mig, och byter ständigt ut och flyttar runt. Det är inte ofta jag köper nya ljuslyktor, om jag gör det är det oftast på TGR - som är min favvoaffär. Där kan man fynda fina ljuslyktor för oftast 20kr styck. 

Detta är dom saker som jag kommer på nu som jag alltid spanar efter på loppis. Förutom att jag är en stor bokmal så köper jag alltid alla mina böcker på loppis, likadant med kläder som jag gärna köper på loppis istället för nytt. Vad spanar ni alltid efter på loppisar? Eller kanske ni inte letar efter något speciellt?

Alla bilder är från pinterest

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar